
Model ini adalah versi ditukar lencana daripada Mitsubishi Lancer, dengan kendalian dan sistem gantungan (suspension) dipertingkatkan oleh Proton dan sentuhan ‘pemanduan sebelah kanan Lotus’ untuk disesuaikan dengan permukaan jalan serta gaya pemanduan tempatan.
Kepada sesiapa yang berminat nak tengok model ini lebih lanjut silalah ke showroom Proton, dah boleh tengok dah.Kalau berminat terus jer beli
kalau nak tengok gambar dan spesifikasi Proton Inspira ada diblog safizan.com
ini ada group untuk proton Inspira boleh layarinya di facebook
Info daripada safizan
12 comments:
smart =)
aku agak suka la inspira ni. nice shape nice size. bumper asal lancer 2009 dripada 'garang' tukar jadik 'senyum' sama cam wira gak
biasenye aku sangat tak suka interior proton. tak sabar nak tengok detailing interior inspira ^^
Depan dia smart..nama pun smart.
Gile kentang..
Cool!
Ni mmg design yg terbaek dr proton..
not a fan of cars. but i'll have one, for sure. hehe.
eh kereta tu macho la. ada misaiii.
ngee! idaman dalam mimpi jelah nie ^_^
Satu lagi produk copy-paste/plagiat-jaya dari Proton. Iye, tahniah!
Umur dah nak 20 tahun tapi Pengeluar Kereta Nasional kita takde satu pun hasil tersendiri. Mintak maaflah kalau ada yang tersinggung dengan kata-kata aku nie tapi itulah hakikatnya.
stumbled upon some blogs and i found out that mitsubishi and proton had an agreeement about this. so ini bukan copy-paste kot.. it's more to collaboration between those two for win2 situation, i believe.
at the end, money matters the most. people's butt hurt or not, i guess it's not mitsubishi or proton's problem :D
@Fina: Jangan salah paham pulak...
Memang betol Proton ada deal dengan Mitsubishi. Jadi, legally bukan copy-paste ke plagiat-jaya lah. Tapi, in reality macam mana? In simple terms, memang kes tukar badge dengan tukar spring sana-sini. Tak payah pengeluar Kereta Nasional nak buat camtu, pegi bengkel mana-mana pun diorang bole buatnya...
@chip dulu penah gak pikir camtu. kite takde kereta yg truly 'nasional'. tapi skang ni aku rase it doesnt really matter. benda ni create jobs opportunities, bleh buat research sendiri, bleh buat production kereta sendiri (biar pun beli design dr org lain). honestly, kalau kilang kasut pun upah designer yg maybe dah pernah design utk kompeni lain if u get what i mean lah.
maybe progress proton (atau perodua atau naza mane2 lah) tak cukup laju (or maybe makin pelahan) tapi at least ade satu foundation sedia ada
@kusut: Aku setuju dengan firasat kau tapi Proton dan Malaysia bukannye tak bole do better. Research yang sekarang 10% (tu pun kebanyakannya bagi mat salleh kat Lotus) kenapa tak boleh nak 90%-100%? Jobs yang 10,000 (pakai tibai je figure nie) kenapa tak boleh 100,000? Iye dak?
Betol, bagus ada foundation tapi kalo foundation tu bangunan ke rumah ke, dah lama orang anggap projek terbengkalai...
cantik.. hehehehe
Post a Comment