Saturday, October 5

Couple?

Artikel ini adalah sumbangan dari Hafizatul Adawiyah

PERTEMUAN pada saat itu menimbulkan bait-bait cinta dalam hati anak adam.. meski terlalu mentah untuk mengenal dan memahami apa itu cinta, namun perasaan menolak mereka lebih dalam untuk mengetahui apakah itu cinta...

Ustazah : assalamualaikum semuanya
murid : waalaikumsalam ustazah...
Ustazah : hari ini saya nak berkongsi dengan kamu semua tentang couple..
murid : kenapa nak cakap fasal couple pula ustazah?
Ustazah : kamu tahu tak apa hukum couple...
murid : tak tahu... kenapa kita tak boleh couple ke ustazah?
Ustazah : baiklah sekarang saya tanya kamu, masa kamu couple.. kamu rindu tak dengan pakwe atau makwe kamu?? masa couple... kamu pasti selalu sms dengan pasangan kamu kan... masa kamu couple.. pasti kamu selalu berbual dengan mereka hal-hal yang tak penting kan... itulah dia.. mengapa dalam alquran ALLAH mengatakan:

JANGANLAH KAMU MENDEKATI ZINA 

murid : tapi couple bukannya zina...
Ustazah : kamu rasa... dari mana datangnya zina.. kalau tidak melalui couple.. mula-mula kenal.. lepas tu bercinta.. lepas tu... kamu tahu sendirilah kan..
MURID : ustazah.. jadi apa hukumnya couple??
ustazah : hukumnya HARAM murid-murid..





pandangan mereka bertaut... hatinya menjadi luluh... dia seperti tidak mampu mengangkat wajahnya kerana malu... sehinggalah....

Nisa : awak... saya dah buat keputusan... nampaknya sampai sini jelah kita couple.. saya tak mahu masuk neraka kerana perkara ni...
Jamal : iya awak.. saya pun sama... saya takut saya tak dapat kawal diri saya.. nampaknya kita bercouple sampai sini jelah... kita bertemu kerana DIA dan kita berpisah demi mendapat REDHA NYA..
Nisa : Terima kasih awak..


Singgah ke blog penulis : http://hafiza-fizamuslimah.blogspot.com/

4 comments:

yathi said...

ngmg2 couple tu apa ya berpcran ya itu asal kta dari mna?

Mak Su said...

kalau dah suka sama suka, cepat2 uruskan pernikahan, kan :)

mamawana said...

Syahdu demi Tuhan Rabbul Jalil

Mommy Suci said...

Jom visit & follow blog saye di http://mommysuci.blogspot.com